onsdag 19 maj 2010

Kanske fel

Rubriken till förra inlägget kanske är helt fel. Jag minns ingenting av gymnasiematten, det är ganska skrämmande med tanke på att jag tog studenten för så lite som två år sedan. Usch. Men jag lugnar mig själv med att tänka att jag har glömt det för att det inte är viktigt att komma ihåg, förutom när man ska döpa blogginlägg då.

Men, för att fortsätta skriva om den stora uppgiften (Cooper kan få vänta lite, lite till), jag vet inte om jag har tentaångest egentligen. Jag har mer... "pre-tentaångest". Jag vet att jag kommer få ångest snart, väldigt snart, om jag inte pluggar. Det är mycket som jag inte kan än. Jag vet att jag pluggar bra under tidspress, jag är mer effektiv ju närmare tentan jag kommer. Men mellan föreläsningarna hör man kursare prata om saker som jag inte har en aning om vad det är, och då känns det inte bra alls.

Nu har jag ångest för en massa andra saker, som att jag suttit här och bloggat när jag borde kokat potatis. När jag egentligen borde ha läst. Imorgon efter skolan ska jag åka raka vägen hem och börja läsa. No more slappning nu alltså. På fredag förmiddag ska jag också vara effektiv, för på fredag eftermiddag/kväll ska jag vara social. Det blir ingen utgång, men god mat tillsammans med vänner från klassen.
Sen i helgen ska jag träna, och läsa. Det ska bli riktigt tidig uppstigning hela helgen har jag bestämt. Ingen facebook, bara cellbiologi. Så ska det vara i helgen.

Jag längtar till sommaren. Då ska jag jobba. Men när jag inte jobbar ska jag bara softa och lyssna på massvis med bra musik, ha på mig solglasögon och vara cool, äta glass tills jag rullar fram, åka på lite utflykter och förhoppningsvis fota massor med systemkameran. Och sist men inte minst, kolla ikapp en helsikes massa serier.

Nu ska jag ta och försöka göra något vettigt av min ångest. Vi hörs.

Inga kommentarer: